Képzések

Digitális pedagógiai készség

Digitális pedagógiai készség

2022. december 08.
15 perc



 

A ma tanulóinak ismerniük kell, hogy mi a mesterséges intelligencia (AI), hogyan működik, hogyan használhatják a mindennapjaikban, és hogyan használhatják a jövőben. A mesterséges intelligencia használatához olyan készségek és értékek szükségesek, amelyek messze túlmutatnak a kódolási és technológiai ismereteken. Ezt a kurzust tanárok tervezték tanároknak, és célja áthidalni a szakadékot a mesterséges intelligenciáról általánosan elterjedt hiedelmek és a valóság között. A mesterséges intelligencia az iskolai tanterv minden területére beágyazható, és ez a kurzus megmutatja, hogyan. Ez a kurzus azoknak a tanároknak szól, akik szeretnék bővíteni általános ismereteiket a mesterséges intelligenciáról, beleértve azt is, hogy miért fontos a tanulók számára; és/vagy azoknak, akik szeretnék a mesterséges intelligenciát beépíteni a tanítási gyakorlatukba és a diákjaik tanulásába.

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: angol

nehézségi szint: kezdő

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

A ’blended learning’-ről és az abban rejlő lehetőségekről élénk diskurzus folyik. De mit is jelent valójában a ’blended learning’? Ezen a kurzuson megvizsgáljuk a ’blended learning’ különböző modelljeit, és megmerítkezünk a diákokat, a tanárokat és az iskolákat érintő kulcsfontosságú kérdésekben. Ezeket a kérdéseket három olyan kiváló teljesítményt nyújtó iskola szemszögéből fogjuk megvizsgálni, amelyek mindegyike a ’blended learning’ különböző típusát alkalmazza. A kurzus során a ’blended learning’ jellemzőinek megfelelően arra ösztönözzük a diákokat, hogy a modul elején kitöltsék a kvízkérdéseket, ezáltal felmérjék a tudásukat és átugorják a tananyag azon részét, amelyet már ismernek. Összességében gyakorlatias megközelítést alkalmazunk, és a kurzus végén a résztvevők kidolgozzák saját ’blended learning’ modelljük prototípusát. Ha többet szeretne megtudni arról, hogyan lehet a legjobban hasznosítani a technológiát az oktatásban, és hogyan lehet újragondolni az iskolák működését, csatlakozzon ehhez a MOOC-hoz.

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: arab, francia, portugál, olasz, vietnámi, német, orosz, angol, spanyol

nehézségi szint: közepes

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

A képzés végére kiváló felhasználója lesz a Flipgridnek, amelynek segítségével közösséggé formálhatja diákjait, és elismerheti a munkájukat. Azt is megtanulja, hogyan léphet kapcsolatba más tanárokkal és más osztályokkal a Flipgriden végzett tevékenységek révén. A tanítás folyamatosan fejlődik. Ahogy egyre többet tudunk meg a diákjainkról, új módszereket hozunk be annak biztosítására, hogy ne csak tanuljanak, hanem fejlődjenek is. Ha a technikai zseni diákjainkat össze tudjuk kapcsolni a technológia-alapú tanulással, miközben nagyobb vizuális vonzerőt is biztosítunk, akkor a diákjaink nagyobb valószínűséggel fogják élvezni a tanulást. A Flipgrid lehetővé teszi a diákok számára, hogy a társaikkal összekapcsolódva tanuljanak - közösségi média az oktatás szolgálatába állítva. A lehetőségek tárháza végtelen. A Flipgrid "egy egyszerű, ingyenes és hozzáférhető videóbeszélgetési élmény az óvodapedagógusoktól a PhD oktatókon keresztül, a tanulók és a családok számára". *A Flipgrid eléréséhez Google vagy Microsoft fiókra van szükség. Regisztráljon ingyenesen a képzés megkezdése előtt, és máris kezdhetünk!

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: angol

nehézségi szint: kezdő

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

Ebben az irányított projektben megtanulhatja, hogyan használhatja ki a Canva előnyeit tanárként. A Canva egy grafikai tervező online szoftver, amely lehetővé teszi, hogy sok mindent megtervezzen, sablonokat kínál, és sok más eszközt, amire szüksége lehet a prezentációk, feladatok, ütemtervek és sokminden egyéb létrehozásához. A Canva oktatási programja ingyenes hozzáférést biztosít a tanároknak a Canva Pro-hoz. Ebben az irányított projektben felfedezheti a Canva kezdőlapját, és megtanulhatja, hogyan férhet hozzá a tanári Canva-hoz, beállíthat egy vonzó digitális osztálytermet, megtanulhatja, hogyan alakíthat ki személyes kapcsolatot a diákjaival a Canva segítségével, és elkészítheti a saját és a diákjai órarendjét, megtalálja az Ön számára tökéletes osztálytermi készletet, végül pedig testre szabhatja a feladatokat, hogy azok stílusa megegyezzen az osztálytermével.

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: angol

nehézségi szint: kezdő

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

A projekt végére képes lesz e-learning tartalmakat létrehozni diákjai számára a Canva oktatóknak szánt funkciói segítségével. A Canva segítségével számos oktatási tartalmat hozhat létre ingyenesen. A Canva egy többfunkciós platform, amely megkönnyíti a grafikai tervezést. Ezen képzés segítségével egy olyan új Canva programot használhat, amely lehetővé teszi a tanárok számára, hogy a Canva segítségével oktatási modelleket hozzanak létre, tegyenek közzé és osszanak meg a diákokkal. Ez a képzés olyan pedagógusoknak és tanároknak szól, akik a Canva segítségével szeretnének oktatási tartalmakat létrehozni a diákjaik számára.

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: angol

nehézségi szint: kezdő

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

A multimodális szövegek érdekessé teszik a tanulást. A videók, podcastok és infografikák nemcsak arra képesek, hogy felkeltsék a tanulók érdeklődését és bevonják őket, hanem arra is, hogy a tanulók demográfiailag szélesebb körét érjék el, akik nem csak a szóbeli nyelvi ismeretszerzésre és információcserére támaszkodnak. A videó, podcast, infografika vagy képek használata, valamint a szöveg is, közvetlenül befolyásolja a tanulási eredményeket. A multimodális tanulási objektumokat tartalmazó tervezési döntések - az oktatók és a tanulók döntései egyaránt - emlékezetessé, értelemtelivé és megőrizhetővé tehetik a tanulást. Ezen a kurzuson a multimodális szövegek használatának módjával, okaival és időpontjaival kapcsolatos tanulás-tervezési elveket fogjuk megismerni. Feltárjuk és elemezzük számos szövegtípus tulajdonságait és előnyeit is, például a videóét, a hangfelvételét és az infografikáét. A kurzust pedagógusoknak, tanároknak, tanulástervezőknek, oktatástervezőknek, oktatóknak, előadóknak, tanfolyamvezetőknek és minden olyan személynek ajánljuk, akit érdekel, hogy hatékony és emlékezetes tanulási élményeket teremtsen minden korosztály számára.

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: angol

nehézségi szint: kezdő

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

A projekt végére készen áll majd arra, hogy az Edpuzzle segítségével interaktívabbá tegye a videós tanulási tartalmakat, és ezáltal javítsa a diákok tanulását. A technológia egyre nagyobb szerepet játszik az oktatásban, mind az osztályteremben, mind pedig az online tanulás felé való elmozdulás tekintetében. Az Edpuzzle használatát saját készítésű vagy a YouTube-on, a Khan Academy-n és más weboldalakon talált videókkal fogja kezdeni. Ezután beállíthatja a hosszukat, hozzáadhatja saját narrációját, és szövegértést ellenőrző kérdésekkel egészítheti ki, hogy a videókat ne csak nézzék – hanem hatékony oktatási eszközök is legyenek. Ha arra kíváncsi, miként tehetné még hatékonyabbá a fordított osztálytermet (flipped classroom), a hibrid tanulást vagy az online tanulási környezetet, az Edpuzzlenek ott a helye a tanári eszköztárában.

képzés formája: e-learning képzés

nyelve: angol

feliratok: angol

nehézségi szint: kezdő

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

Három évtizede vagy már annál is régebb óta halljuk, hogy pedagógusok és technológiai szakemberek a technológia tanulást átalakító ereje mellett érvelnek. A retorika ellenére azonban sok tekintetben és a legtöbb intézményben az oktatást még mindig viszonylag érintetlenül hagyja a technológia. Még ha a technológiai vívmányokat be is vezetik, a változások néha jelentéktelennek tűnnek, az eredmények pedig kiábrándítóak. Ha a nyomtatott tankönyvet felváltja az e-könyv, vajon a tudás és a tanulás társadalmi viszonyai szükségszerűen megváltoznak-e mindenki számára vagy jobbak lesznek? Ha a papír-toll tesztet gépesítik, vajon ez megváltoztatja-e értékelési rendszereink jellegét? Más szóval, a technológia önmagában nem feltétlenül hoz jelentős változást. Lehet, hogy a technológia nem is jelent előrelépést az oktatásban. De mi lehet az újdonság? Hogyan használhatjuk a technológiai vívmányokat az oktatás megújítására? Ez a kurzus az e-tanulási környezet hét olyan alkalmazását vizsgálja meg, amelyek valódi lehetőségeket nyitnak meg az általunk Új tanulásnak nevezett - transzformatív, 21. századi - tanulás számára. Ez a kurzus a tanulási technológiák és technológiai megvalósítások számos olyan példáját kínálja, amelyek különböző mértékben mutatják be ezeket a lehetőségeket a gyakorlatban.

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: arab, francia, portugál, olasz, vietnámi, német, orosz, angol, spanyol

nehézségi szint: haladó

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

A projekt végére képes lesz a Padlet segítségével olyan együttműködő osztálytermet létrehozni, amely elősegíti a diákok interaktív részvételét, virtuális leckéket hoz létre, és még sok minden mást. A Padlet segítségével a tanárok és a diákok valós időben dolgozhatnak együtt a leckéken, projekteken és bármi máson, amit csak el tud képzelni. Együtt megtanuljuk, hogyan használhatjuk a Padletet a diákokkal való kapcsolattartásra a virtuális tanulás során, az osztályon belüli együttműködésre, és felfedezzük, hogyan javíthatjuk az oktatás differenciálásának képességét a Padlet segítségével. A lehetőségek tárháza végtelen. Kezdjük el együtt használni a Padletet! Ezzel a képzéssel kapcsolatban a Padlet 30 napos ingyenes próbaverziójára lesz szüksége.

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: angol

nehézségi szint: kezdő

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

A projekt végére készen áll majd arra, hogy a Quizizz segítségével játékos kvízeket, szavazásokat és leckéket készítsen. Akár online, akár az osztályteremben tanít, a Quizizz segítségével hasznos értékelő adatokat gyűjthet, miközben diákjai aktív részesei egy barátságos, versengő játéknak. Az egyes feladatok során létrehozzuk a Quizizz-fiókját, és megtanuljuk, hogyan hozzon létre saját kvízeket, valamint hogyan használja a jelentés funkciót, hogy lássa, hogyan haladnak a diákok. Vonja be diákjait a tanulásba a Quizizz segítségével!

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: angol

nehézségi szint: kezdő

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

A képzés végére egy olyan Kahoot-gyűjteményt hozhat létre, amely a virtuális tanulás során, vagy az otthoni vagy az osztályteremben történő gyakorlás és ismétlés ösztönzésének érdekesebb módjaként leköti a diákokat. Ahogy egyre többet tudunk meg a diákjainkról, új módszereket hozunk be annak biztosítására, hogy ne csak tanuljanak, hanem fejlődjenek is. Ha a technikai zseni diákjainkat össze tudjuk kapcsolni a technológia-alapú tanulással, akkor a diákjaink nagyobb valószínűséggel fogják élvezni a tanulást. Arra is ösztönözhetjük őket, hogy élethosszig tartó tanulókká váljanak, miközben összekapcsoljuk őket az interneten elérhető számos eszközzel és forrással. Mihelyt már magabiztosan használja a Kahootot, és a Kahootok széles választéka megtalálható a gyűjteményében, rá fog ébredni, hogy a Kahoot sokféleképpen használható! Használja a Kahootot formatív értékelésre, szummatív értékelésre, ismétlésre, vagy egy témanap szórakoztató kiegészítéseként! A lehetőségek tárháza végtelen. A Kahoot lehetővé teszi a tanárok számára, hogy bármilyen témában és bármilyen nyelven magával ragadó tanulási játékokat vagy kvízeket készítsenek. Kiváló eszköz az osztálytermi tanuláshoz, a távoktatáshoz és a szülők számára gyermekük otthoni tanulásához.

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: angol

nehézségi szint: kezdő

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

A projekt végére készen áll majd arra, hogy a Genially által biztosított gamifikációs tanulási lehetőségek segítségével bevonja a diákjait. A Genially "az az eszköz, amely életre kelti a tartalmat". A Genially lehetővé teszi, hogy érdekes képek és interaktív eszközök segítségével dolgozon ki tanulási útvonalat diákjai számára. Amikor a diákok a gamifikáción keresztül tanulnak, természetesebb módon vonódnak be a tanított tartalomba!

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: angol

nehézségi szint: kezdő

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

Ön pedagógus? Szeretett volna valaha is többet megtudni arról, hogyan tervezze meg az óráját úgy, hogy jobban kihasználja az oktatástechnológiát - akár egy teljesen online, akár egy vegyes környezetben? Szeretne olyanoktól tanulni, akiknek széleskörű gyakorlati tapasztalata van az online technológiákkal kapcsolatban? A Hogyan tanítsunk online (HTO) MOOC segít abban, hogy a sikeres online tanítási stratégiákról olyan működő ismereteket szerezzen, amelyeket saját gyakorlatában is alkalmazhat. A kurzus a Dr. Simon McIntyre és Karin Watson által kifejlesztett, többszörösen díjnyertes nyílt oktatási forráson alapul. Az online technológiák beépítése a tanításba kihívást jelenthet, és nehezen tudható, hogyan lehet mindezt hatékonyan megközelíteni, mind a diákok, mind az Ön javát szolgálva. Senki sem ismeri önnél jobban a saját tartalmi és tanítási erősségeit, és az "egy kaptafára" formula nem mindig felel meg mindenkinek. Függetlenül attól, hogy milyen típusú technológia megismerése érdekli, vagy milyen szintű tapasztalattal rendelkezik már, ez a kurzus segít abban, hogy kihasználja tanítási erősségeit, és megtalálja az Ön, a diákjai és az oktatási környezet számára megfelelő megközelítést. Ez a kurzus végigkíséri Önt azon az úton, amelyen megértheti, hogyan javíthatják az online technológiák a kurzustervezést. Lehetősége lesz megérteni a hatékony online tanítási gyakorlatokat, és azok kapcsolatát a különböző technológiák használatával. Arra is ösztönözni fogjuk, hogy fokozatosan tervezze meg és gondolkodjon el saját online tanulási tevékenységén, értékelésén vagy erőforrásain, amelyeket a saját osztályában használhat, ha úgy dönt, hogy elvégzi a kurzus feladatait.

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: arab, francia, portugál, olasz, vietnámi, német, orosz, angol, spanyolarab, francia, portugál, olasz, vietnámi, német, orosz, angol, spanyol

nehézségi szint: kezdő

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

Ez a kurzus segít Önnek a tanulók teljesítményének hatékony virtuális értékelésében, beleértve a megfelelési kérdéseket, a visszajelzési modelleket, az online leckekönyv funkciókat és az adatelemzést is. Megbeszéljük, hogy a hatékony teljesítménymérés és értékelés miért kulcsfontosságú eleme minden virtuális programnak, és hogy mennyire fontos, hogy a tanárok és az adminisztrátorok értsék a teljesítmény virtuális értékelésének mítoszait és kihívásait, a földrajzi kihívásokkal járó szabványosított tesztek adminisztrációját, valamint az állami és helyi követelményeknek való megfelelést, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a diákok teljesítik a követelményeket. A kurzus sikeres elvégzésével Ön képes lesz: - Megvizsgálni a hiteles teljesítmény és értékelés fontosságát a virtuális osztályteremben. - Megvitatni a tudományos integritást és a virtuális osztályteremben történő távoli értékelést. - Alkalmazni az adatelemzés és a leckekönyv-kezelés legjobb gyakorlatait. - Átgondolni a teljesítményt és az értékelést a speciális populációk esetében: tehetséges, veszélyeztetett és speciális igényű diákok. - Megvitatni az oktatási visszajelzés, valamint a fejlődés és a teljesítmény technológia segítségével történő nyomon követésének fontosságát.

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: angol

nehézségi szint: közepes

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

A diákjai túl sok (vagy túl kevés) időt töltenek tanulással, az eredményeik pedig kiábrándítók? Halogatják a tanulást, mivel az unalmas és könnyen elkalandozik a figyelmük? Azon dolgozik, hogy a tanítását inkluzívabbá tegye? A Nem szokványos tanítás c. kurzus olyan új gyakorlatias tanácsokkal látja el Önt, amelyek segítségével eléri a céljait, megküzd a kihívásokkal és még sokkal többet is ad. Nem hasonlítható egyetlen másik tanítással foglalkozó kurzushoz sem – a legújabb idegtudományi kutatásokat ötvözi a személyes osztálytermi tapasztalatokkal, miáltal szokatlan, gyakorlatias és új megközelítéseket eredményez. Felfedezi, hogyan hozza ki a legjobbat minden diákjából a ma igen sokszínű oktatási környezetében, amelyben a diákok képességei gyakran széles skálán mozognak. A Nem szokványos tanítás c. kurzus magasabb szintre emeli a tanítását, bármi is legyen a szaktárgya, például a matematika, fizika, irodalom, tánc, művészetek, vagy bármi más, és akár a közoktatásban, az egyetemen, az üzleti életben, a szakképzésben vagy otthon tanít. Csatlakozzon hozzánk még ma, hogy átlépjen az oktatás új korszakába.

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: angol

nehézségi szint: kezdő

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

A Nem szokványos tanítás c. kurzus második részében, melynek alcíme Közösségépítés és a tanulási szokások kialakítása, a következő területeket vizsgáljuk meg nagyobb mélységben, miáltal megismerheti a legújabb kutatási eredményeket és közben jól szórakozhat! - A neurodiverzitás rejtett erősségei: Diszlexia, figyelemhiányos hiperaktivitási zavar, autizmus, és egyéb a tanuláshoz kapcsolódó tünet. - A felejtés értéke. - Hogyan segíthetnek bennünket a procedurális rendszer által kialakított szokások az osztálytermi folyamatokban. - Körültekintő jutalmazás a tanulók motiválása érdekében (a túl sok jutalom demotiváló lehet). - Hogyan kerüljük el az oktatási divathullámokat. - Az óravázlatok ereje. Nem hasonlítható egyetlen másik tanítással foglalkozó kurzushoz sem – a legújabb idegtudományi kutatásokat ötvözi a személyes osztálytermi tapasztalatokkal, miáltal szokatlan, gyakorlatias és új megközelítéseket eredményez. Felfedezi, hogyan hozza ki a legjobbat minden diákjából a ma igen sokszínű oktatási környezetében, amelyben a diákok képességei gyakran széles skálán mozognak. A Nem szokványos tanítás c. kurzus magasabb szintre emeli a tanítását, bármi is legyen a szaktárgya, például a matematika, fizika, irodalom, tánc, művészetek, vagy bármi más, és akár a közoktatásban, az egyetemen, az üzleti életben, a szakképzésben vagy otthon tanít. Csatlakozzon hozzánk még ma, hogy átlépjen az oktatás új korszakába.

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: angol

nehézségi szint: közepes

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE

 


 

Fedezze fel, hogyan integrálhatja a művészeti alkotásokat az osztályterembe az eredetileg a múzeumokban használt oktatáshoz kifejlesztett, kutatásalapú tanítási módszerek segítségével.

képzés formája: e-learning

képzés nyelve: angol

feliratok: angol

nehézségi szint: haladó

képzés felülete: Coursera

további információ: ITT

jelentkezés: KATTINTSON IDE