Az oktatásban és munkaerőpiacon észlelhető tendenciákhoz igazodva, a Komplex Digitális Modellváltás – intelligens fokozatváltás program céljai közé tartozik a felsőfokú képzés tartalmi megújítása összhangban a munkaerőpiaci, helyi társadalmi-gazdasági igényekkel, a hallgatói és oktatói-kutatói nemzetközi mobilitás növelése, a hallgatói sikeresség támogatása. A projekt kiemelt célja a digitális kompetenciák és innovációs szemlélet fejlesztése. A digitális skillek és digitális oktatási platformok fejlesztése, a távoktatási képzési rend hozzájárulnak a lemorzsolódás csökkentéshez, hallgatói elégedettség és sikeresség növeléséhez.
A projekt keretein belül tervezett képzések a felsőoktatási hallgatók és dolgozók alábbi készségeinek fejlesztését célozzák meg, a felsőoktatási hallgatók és dolgozók képzése az intelligens szakosodás, az ipari átmenet és a vállalkozói készségek fejlesztése területén az alábbi készségek mentén:
• műszaki készségek
• irányítási készségek
• vállalkozói készségek
• környezetvédelmi készségek
• egyéb készségfejlesztések: általános KFI és innováció menedzsment készségek és ismeretek, nemzetközi KFI és felsőoktatási együttműködés, valamint hálózatépítés menedzsment támogató készségek
A felsőoktatási hallgatók és dolgozók innováció menedzsment, kutatás módszertani és kommunikációs készségeinek fejlesztése a felsőoktatásban megszerzett tudásuk jövőállósága érdekében.
A felsőoktatási hallgatók és dolgozók tudománykommunikációs készségeinek fejlesztése a felsőoktatás KFI eredményeinek hatékony disszeminációja érdekében.
Felsőoktatási hallgatók és dolgozók digitális készségfejlesztése a gyakorlatorientált képzésfejlesztéshez kapcsolódóan az alábbi területeken:
• az oktatók a digitális eszközök alkalmazására alapuló oktatási módszerek ismertetésére, az online oktatás keretében a hatékony ismeretátadást és a figyelem-fenntartást segítő eszközökre, az interaktív képzési anyagok kialakítására, az egyébként elérhető adatbázisok alkalmazási lehetőségeire kiterjedő készségfejlesztő képzések
• hallgatók szakmai ismereteihez és gyakorlati alkalmazásához szükséges digitális készségfejlesztések
• a nem oktató, nem kutató felsőoktatási dolgozók esetében esetében a hatékony digitális támogatású menedzsment szemlélet és eszközhasználat elsajátítását támogató képzések
• digitális pedagógiai módszertani tovább/átképzések oktatóknak, tanároknak, illetve a fenntartott alap-és középfokú oktatási intézmény pedagógusainak