Interjú Polgár Mátéval, az SZTE DNP Digitális Nagykövetével.
-Összefoglalnád röviden, hogy mi az a Digitális Nagyköveti Program?
A Digitális Nagyköveti Program az SZTE Informatikai és Szolgáltatási Igazgatóság programja, ami az egyetemen jelenleg is futó Komplex Digitális Modellváltás projekt keretein belül valósul meg. A kezdeményezés célja a digitális készségfejlesztés és oktatástámogatási módszerek ismertetése, hogy az erősítse az egyetemi polgárok digitális tudatosságát és növelje a felhasználói magabiztosságot. Ez elsősorban gyakorlat-orientált tréningek, workshopok szervezésével történik.
Ez egy olyan kezdeményezés, amelynek célja a digitális technológiák tudatosságának és felhasználásának elősegítése az egyetemi polgárok között. Az ebben a programban résztvevő nagykövetek aktívan részt vesznek az oktatásban, tréningeken és workshopokon, hogy megoszthassák tudásukat és tapasztalataikat másokkal.
-Milyen szerepet töltesz be ebben a programban?
Hallgatói digitális nagykövetként elkötelezett vagyok a digitális eszközökkel és innovációkkal kapcsolatos tudás átadásában. Célom, hogy mindig naprakész legyek a legújabb technológiákkal és trendekkel kapcsolatban, hiszen így tudunk értékes és hasznos programokat szervezni. Emellett fontosnak tartom, hogy magamat is folyamatosan képezzem.
|
Polgár Máté, hallgatói digitális nagykövet |
-Milyen feladatokat látsz el egy nap Digitális Nagykövetként?
Napi szinten rendkívül sokféle feladatom van. Mivel a program még kezdeti fázisban van, a keretek kiépítésétől kezdve kutatáson és ismeretszerzésen keresztül tréningek szervezésében és lebonyolításában is részt veszek. Emellett egyik kedvenc feladatom a hallgatókkal való kommunikáció, ahol lehetőségem van arra, hogy személyesen kapcsolatba kerüljek az emberekkel, és segítsek nekik a digitális tudatosság és jártasság fejlesztésében. Ilyen alkalom volt például a Blender tréning, ahol közvetlen kommunikálhattam a hallgatókkal.
-Az előző hónapban volt egy Blender tréning, amit te tartottál. Mik voltak a benyomásaid, illetve a jövőben számíthatunk-e hasonló programokra?
A Blender tréning rendkívül pozitív tapasztalat volt számomra. A résztvevők nagy érdeklődéssel és nyitottsággal fogadták az általam nyújtott információkat és gyakorlati tippeket. A tréning során a résztvevők aktívan részt vettek a gyakorlatokban, ami segített abban, hogy mélyebben megértsék a Blender szoftver használatát.
A jövőben tervezünk ehhez hasonló tréningeket is szervezni más digitális szoftverek használatáról. Így a résztvevők más területeken is lehetőséget kapnak arra, hogy kibontakoztassák kreativitásukat és akár újabb digitális készségeket sajátítsanak el.
-Milyen jövőbeli terveitek vannak?
A Digitális Nagyköveti Program jövőbeli tervei között szerepel a program továbbfejlesztése és bővítése, online formátumban megjelenítése, több workshop és tréning szervezése különböző digitális témákban, valamint szeretnénk, hogy még több ember felé tudjuk kommunikálni a programunkat, ezzel lehetővé téve a technológiai innovációk közös átélését.
-Digitális nagykövetként mit gondolsz, milyen jelentős technológiai innovációk várhatóak a jövőben?
Véleményem szerint a jövőben számos jelentős technológiai innováció várható, például az AI és gépi tanulás területén, az autonóm járművek fejlesztésében, az egészségügy és környezetvédelem területén történő digitalizációban, valamint az oktatás és munkahelyi környezet digitalizációjában.
Nagy lehetőséget látok a személyre szabott tanulási platformok és alkalmazások megjelenésében, hiszen jelentősen meg fogják könnyíteni a hallgatók tanulási igényeit, illetve segítenek a hallgatóknak hatékonyabban és eredményesebben tanulni.
Emellett a virtuális valóság (VR) és az augmentált valóság (AR) technológiákat is meg kell említeni, hiszen ezek a technológiák által a tanulás sokkal szórakoztatóbb és maradandóbb élményt tud nyújtani.
Úgy vélem, hogy az online oktatás szerepe jelentősen növekedni fog a továbbiakban, hiszen valljuk be, ez egy elég kényelmes módszer mind a tanár, mind a diák számára. Persze nem csupán a kényelem a fő szempont, meghatározó még a rugalmasság, illetve a távolsági problémák leküzdése, viszont egyértelműen rengeteg szempont szól a távoktatás mellett, sőt már kísérletek is folynak ennek bevezetése kapcsán.
Boros Liána és Kovács Annamária