Az oktatásban és munkaerőpiacon észlelhető tendenciákhoz igazodva, a Komplex Digitális Modellváltás – intelligens fokozatváltás program céljai közé tartozik a felsőfokú képzés tartalmi megújítása összhangban a munkaerőpiaci és helyi társadalmi-gazdasági igényekkel, a hallgatói és oktatói-kutatói nemzetközi mobilitás növelése, a hallgatói sikeresség támogatása és a lemorzsolódás csökkentése. A projekt kiemelt célja a digitális kompetenciák és innovációs szemlélet, az intelligens szakosodás, az ipari átmenet és vállalkozói készségek, valamint a hallgatók és dolgozók kommunikációs, tudománykommunikációs, továbbá kutatásmódszertani készségeinek fejlesztése.
kedvcsináló: E rövid, 4 óra alatt elvégezhető oktatóanyag célja, hogy betekintést nyújtson az interaktív prezentációkészítés folyamatába, az interaktív prezentációk által nyújtott lehetőségek tárházába, azok tanórai és tanórán kívüli hasznosíthatóságába. Bemutatásra kerülnek olyan ingyenes funkciókkal is rendelkező interaktív prezentációkészítő eszközök (Mentimeter, Nearpod, Quizizz, AhaSlides, Slido, Genial.ly), melyekkel segíthetjük a hallgatók bevonását a tanórákba, növelhetjük aktív szereplésüket, motivációjukat, vitaindító kérdésekkel vagy közös szófelhőkkel felkelthetjük figyelmüket. Az interaktív tananyagok kiválóan alkalmasak a fordított osztálytermi technika (flipped learning) alkalmazásának támogatására is. Az oktatóanyagban rövid képernyővideókon keresztül mutatjuk be a különböző eszközök előnyeit, szerkesztési felületét és használatát. A tananyag elvégzését követően a bemutatott eszközöket kipróbáló oktatók rövid reflexiójuk feltöltésével igazolást kapnak a képzés elvégzéséről.
kedvcsináló: E két részes, nem egymásra épülő, külön-külön is elvégezhető, rövid, gyakorlatorientált online tananyag célja, hogy felhívja a figyelmet a vizuális segédanyagok oktatásban történő használatának jelentőségére, megismertesse a kezdő felhasználókat, valamint a már különböző eszközöket ismerő, de e tudást tovább bővíteni kívánó oktatókat a digitális szemléltetőanyagok általános típusaival és számos, digitális szemléltetőanyag készítését támogató, online térben elérhető alkalmazással. Az interaktív, CooSpace-re beépülő, e-learning tananyag összeállításakor a legfontosabb szempont az volt, hogy a résztvevők megismerjék és kipróbálják, majd használják és értékeljék a különböző, ingyenesen is elérhető alkalmazásokat. A képzésnek nem célja egyetlen program, vagy tudományterület-specifikus alkalmazások részletes ismertetése, sokkal inkább egy nagyobb tárházat igyekszik bemutatni, hogy az oktatók minél nagyobb palettából tudják kiválasztani a saját céljaiknak leginkább megfelelő eszközöket. A képzés első részében négy, majd a második részében további négy szemléltetőanyag típust és azok készítésére használható alkalmazásokat mutatunk be. A téma jellegéből adódóan képernyővideók segítik az eszközök használatának és funkcióinak megismertetését. Olyan alkalmazások jelennek meg a tananyag oktató videóiban, mint a Canva, az Adobe Express, az Interacty, a Vista Create vagy a Genial.ly, melyeken túl számos további alkalmazás rövid bemutatására is sor kerül. A 4 óra alatt elvégezhető tananyagban elsajátított ismeretek gyakorlatban történő kipróbálását követően egy rövid reflexió feltöltésével a résztvevők igazolást kapnak a képzés elvégzéséről.
kedvcsináló: E két részes, nem egymásra épülő, külön-külön is elvégezhető, rövid, gyakorlatorientált online tananyag célja, hogy felhívja a figyelmet a vizuális segédanyagok oktatásban történő használatának jelentőségére, megismertesse a kezdő felhasználókat, valamint a már különböző eszközöket ismerő, de e tudást tovább bővíteni kívánó oktatókat a digitális szemléltetőanyagok általános típusaival és számos, digitális szemléltetőanyag készítését támogató, online térben elérhető alkalmazással. Az interaktív, CooSpace-re beépülő, e-learning tananyag összeállításakor a legfontosabb szempont az volt, hogy a résztvevők megismerjék és kipróbálják, majd használják és értékeljék a különböző, ingyenesen is elérhető alkalmazásokat. A képzésnek nem célja egyetlen program, vagy tudományterület-specifikus alkalmazások részletes ismertetése, sokkal inkább egy nagyobb tárházat igyekszik bemutatni, hogy az oktatók minél nagyobb palettából tudják kiválasztani a saját céljaiknak leginkább megfelelő eszközöket. A képzés első részében négy, majd a második részében további négy szemléltetőanyag típust és azok készítésére használható alkalmazásokat mutatunk be. A téma jellegéből adódóan képernyővideók segítik az eszközök használatának és funkcióinak megismertetését. Olyan alkalmazások jelennek meg a tananyag oktató videóiban, mint a Coogle, az Xmind, a WordArt, a Canva, a Venngage, vagy a Visme, melyeken túl számos további alkalmazás rövid bemutatására is sor kerül. A 4 óra alatt elvégezhető tananyagban elsajátított ismeretek gyakorlatban történő kipróbálását követően egy rövid reflexió feltöltésével a résztvevők igazolást kapnak a képzés elvégzéséről.
kedvcsináló: Fedezze fel az okostermek az oktatásban, valamint értekezleteken nyújtott lehetőségeit online oktatóanyagunk segítségével. A Szegedi Tudományegyetem számos, modern eszközökkel felszerelt tanteremmel rendelkezik, köztük több okosteremmel. Az okostantermekben található LSK interaktív tábla olyan korszerű eszköz, amely lehetőséget nyújt a hagyományos előadások, megbeszélések és prezentációk interaktív, dinamikus és kreatív elemekkel való bővítésére. Ebben az oktatási anyagban megismerkedhet az interaktív tábla alapvető funkcióival, lehetőségeivel és előnyeivel. Bemutatjuk, hogyan használhatja a tábla interaktív jegyzetelési lehetőségeit, és hogyan készíthet érdekes és szemléletes prezentációkat a LSK Meeting Display interaktív kijelző beépített fehértábla szoftverével, a Work2gether alkalmazással. E 4 óra alatt, saját ütemben elvégezhető, online oktatási anyag segít Önnek a tábla és az okosterem hatékony és kreatív használatában, és hozzájárul az interaktív tanulási és munkakörnyezet megteremtéséhez az egyetemen. Az oktatóanyag rövid teszttel zárul, a teljesítését követően a résztvevők igazolást kapnak a képzés elvégzéséről.
képzés formája: személyes
képzés nyelve: magyar
képzés időpontja és helyszíne: A képzés két alkalmas, ezek időpontja a következő: 2024. november 26. kedd 08:15 – 09:45 és 2024. december 03. kedd 08:15 – 09:45. A képzés helyszíne mindkét alkalommal: SZTE GTK Kálvária sgt. 1. 104-es gépterem
kedvcsináló: A képzésen résztvevők megismerkedhetnek a világ legnagyobb online oktatási platformján a tananyagkészítés folyamatával. Miért lehet hasznos a képzés?
Megismerheti a Coursera által használt fogalmakat.
Ismereteket szerezhet a tananyagkészítés folyamatáról: pl. mesterséges intelligencia segítségével építhet kurzust.
Megtanulhatja, hogyan érdemes felépíteni a kurzusokat és azok egyes elemeit.
Megértheti, miért fontosak a Coursera módszertani elemei.
A képzés végére képes lesz önállóan készíteni tananyagot a felületen.
képzés formája: személyes
képzés nyelve: magyar
képzés időpontja és helyszíne:A képzés 3 alkalmas, ezek időpontja a következő: 2024. november 05. kedd 08:00 – 09:30, 2024. november 12. kedd 08:00 – 09:30, 2024. november 19. kedd 08:00 – 09:30. Helyszín minden alkalom esetén: SZTE GTK Kálvária sgt. 1. 104-es gépterem
kedvcsináló: A képzésen résztvevők megismerkedhetnek a világ legnagyobb online oktatási platformjának programadminisztrátori szerepkörével és a felületen rendelkezésre álló adminisztratív funkciókkal. Miért lehet hasznos a képzés?
Megismerheti a Coursera által használt fogalmakat.
Megtudhatja, hogyan követheti a tanulók tanulmányi előrehaladását és eredményeit
Megtanulhat tananyaggyűjteményeket létrehozni és kezelni
A Coursera lekérdezések mesterévé válhat.
A gyakorlati képzést egyaránt ajánljuk oktatóknak és tanszéki vagy tanulmányi ügyintézőknek, akik szeretnék jobban megismerni a Coursera admin felületét.
kedvcsináló: A képzésen résztvevők megismerkedhetnek a VoxVote szavazóprogram használatával, a programban elérhető kérdéstípusokkal és olyan további funkciókkal, mint a hallgatók eredményeinek exportálása, videók és képek beágyazása, kvízek előnézetének lejátszása, valamint a már nem használt kvízek archiválása.
Miután jelentkezett a képzésre, egy héten belül meghívót kap a Modulóban szereplő e-mail címére a Coursera felületéről. A meghívóban szereplő Join now linkre kattintva megérkezik a Coursera for SZTE oldalára. Válassza a Join gombot, majd a Sign up lehetőséget. Regisztráció után már látja is a kurzus tartalmát. Bármilyen technikai jellegű kérdéssel kapcsolatban írjon a coursera@szte.hu címre.
kedvcsináló: Az online képzés fókuszában a tanulási eredmény alapú megközelítés (learning outcomes approach) áll, amely az elmúlt évek legnagyobb hatású fejlesztő eszközévé és az európai oktatási reform legfontosabb elemévé vált.
Jelentős szemléletbeli, illetve tartalmi és módszertani változást jelent a magyar oktatási rendszer számára is, hogy 2017-től a felsőoktatásban megszerezhető szakképzettségek, 2020-tól pedig a középfokú szakképzésben és felnőttképzésben megszerezhető szakmák és szakképesítések is kimenetszabályozásúak lettek. A 2020-as NAT-ban szintén jelentős elmozdulás történt a tanulási eredmény szemlélet irányába. A kimenetszabályozás eszköze a tanulási eredmény szemlélet.
A képzés során a résztvevők megismerik a tanulási eredmény fogalomrendszerét, a tanulási eredmény szemlélet lényegét, hogy ennek a szemléletnek a segítségével eredményesebben fejleszthessék hallgatóik kompetenciáit.
A kurzus célja, hogy a résztvevők oktatott tárgyuk kimeneti követelményeit mérhető és értékelhető tanulási eredményekben határozzák meg, a tantárgyi követelmények eléréséhez vezető tanulási-tanítás utat tanulási eredmény szemléletben, szakszerűen és tudatosan tervezzék és valósítsák meg.