Negyedik alkalommal osztották meg egymással tapasztalataikat az SZTE oktatói a hallgatói sikerességet támogató mentorprogramok kapcsán a Szegedi Tudományegyetemen, 2025. június 19-én, a Rektori Épület Dísztermében.
Az IKIKK Oktatás Modernizációs és Innovációs Klaszter Digitalizációs és Módszertani Fejlesztési Program rendezvényének célja az volt, hogy megismertesse az egyetem szakmai közösségével az intézményben folyó mentorálási tevékenységek jó gyakorlatait, valamint megteremtse a szakemberek együttműködő hálózatát, amely még hatékonyabban segítheti a hallgatókat tanulmányi kérdésekben és a tanulmányaikat is befolyásoló egyéb élethelyzetekben.
Dr. habil Tarkó Klára, a Módszertani Fejlesztési Program vezetője, Prof. Dr. Gellén Klára oktatási rektorhelyettes nevében köszöntötte a résztvevőket. Elmondta, hogy az elmúlt egy hónapban két rangos elismerés is megerősítette, hogy a Szegedi Tudományegyetem a legjobb úton jár célkitűzéseinek elérésében. Az egyik az Év Egyeteme díj, amely többek között a hallgatóközpontú szemléletnek is az elismerése, amelyet a rendezvény is képviselt. A másik a Center for World University Rankings (CWUR) amelyen az SZTE 115 helyet javítva az 590. helyen végzett, oktatói-kutatói kiválóság alapján pedig a legjobb magyar helyezést érte el, és 117. lett globálisan. A hét rangsorképző szempont között szerepel többek között az oktatás minősége és az oktatók kiválósága.
Az eseményen az oktatásmódszertani fejlesztő projekt eredményeiről Sütő Erika projektfelelős beszélt. Ismertette, hogy 2017 óta két projekt keretében történtek a fejlesztések: Dr. Farkas Éva szakmai vezetésével három 20 órás tréning valósult meg, amelyek módszertani támogatást nyújtottak az SZTE oktatói számára a tanulási eredmény alapú tanterv- és tantárgyfejlesztés eredményes megvalósításához, valamint két módszertani könyv is készült.
              |
Konferencia a Szegedi Tudományegyetemen a hallgatói sikerességet támogató mentorprogramok kapcsán. |
A 2023-24-es tanévben az egyetem az RRF-2.1.2-21-2022-00012 azonosítószámú, Komplex Digitális Modellváltás – intelligens fokozatváltás projektje keretében „Tanulási eredmény alapú tantárgyfejlesztés” című Coursera kurzust készíttetett, amely lehetővé tette az egyetemi oktatók önálló ismeretszerzését. A Coursera kurzusra építve öt 13 órás tréninget fejlesztett Sütő Erika tréner, képzésfejlesztő. A felnőttképzési lehetőségek célja az oktatók értékeléssel és tanításmódszertannal kapcsolatos kompetenciáinak a fejlesztése.
A hallgatóközpontú oktatással, kurzusfejlesztéssel kapcsolatos jógyakorlatokat az SZTE Mérnöki Karról Prof. Dr. László Zsuzsanna, a FOK-ról Dr. Deák Bálint mutatta be. Megtudtuk: a Mérnöki Kar Biológiai Rendszerek Műszaki Intézetében olyan jól sikerültek a kurzusfejlesztések, hogy a későbbi tréningeken a mérnöki karos oktatók kurzusfejlesztései szolgálnak majd mintául. A másik jó gyakorlat a Fogorvostudományi Karhoz kötődik. Itt egy fiatal oktató elhivatottságának köszönhetően jelentős képzésfejlesztés történt a Dentálhigiénikus képzésben. Dr. Deák Bálint képzési felelősként összefogta a képzésben oktató kollégákat egy közös tréningre és együttesen átdolgozták a képzés kurzusleírásait tanulási eredmény alapú szemléletben.
A képzéseken részt vett oktatók tapasztalataikat kerekasztal-beszélgetésen osztották meg. Dr. Apjok Vivien Dr. habil. Beszédes Sándorral, Dr. Németh Gáborral és Dr. habil. Kovács Ferenccel beszélgetett.
A program zárásaként hagyományteremtő jelleggel oklevéllel jutalmazták azokat az oktatókat, akik élen járnak a hallgatóközpontú oktatás meghonosításában az SZTE-n. Intézetvezetőként illetve képzéskoordinátorként elismerésben részesült Prof. Dr. László Zsuzsanna és Dr. Deák Bálint. TEA oktatói elismerésben részesült Dr. habil. Beszédes Sándor és Dr. Németh Gábor.
Az esemény az RRRF – 2.1.2-21-2022-00012 azonosítószámú, Komplex Digitális Modellváltás – intelligens fokozatváltás projekt együttműködésében valósult meg. A projekt Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervének keretében valósul meg.
IKIKK-infó