A Mesterséges intelligencia a felsőoktatásban címmel ez év szeptemberében elindított online workshopsorozat negyedik alkalmán felkért előadónk, Prievara Tibor beszélt az elmúlt időszak tapasztalatairól.
Az SZTE Interdiszciplináris Kutatásfejlesztési és Innovációs Kiválósági Központ Oktatásmodernizációs és Innovációs Klaszter Digitalizációs és Módszertani Fejlesztési Programjának támogatásával és az Oktatásfejlesztési Iroda együttműködésével szeptemberben elindított workshopsorozat első alkalmának vendégelőadója Rachel Forsyth, a Lundi Egyetem kollégája volt, aki angol nyelvű előadásában a mesterséges intelligencia a felsőoktatásban alkalmazott értékelési módszerekre gyakorolt hatását vizsgálta. Októberben Ollé János, a Pannon Egyetem Digitális Módszertani Intézetének igazgatója és az e-learning fejlesztő szakirányú továbbképzés szakfelelőse a képzés- és kurzusfejlesztés, valamint a digitális tananyagfejlesztés kérdéseit járta körbe, kitérve a tanulási feladatok és hallgatói tevékenységek tervezésére, valamint a hallgatók tanulás-módszertani támogatására.
A sorozat novemberi alkalmain elsőként a Szegedi Tudományegyetem Mesterséges Intelligencia tanszékének docense, valamint az indítás alatt álló mesterséges intelligencia MSc szak szakfelelőse, Farkas Richárd, tanszéki kollégájával, Szántó Zsolttal mutatta be a mesterséges intelligencia egészségügyi alkalmazásainak gyakorlati példáit. A workshop második felében az MI tudományterület-specifikus oktatási lehetőségeinek témája került előtérbe. November utolsó hetében a Tanárblog és a Motimore alapítója, a XXI. századi tanár című könyv szerzője, Prievara Tibor közoktatási gyakorlatokra támaszkodva mutatta be milyen módszerekkel próbálja kollégáival középiskolai tanárként a mesterséges intelligenciát biztonságosan használni a tanítás-tanulás folyamatában. A workshop résztvevői betekintést nyerhettek a nagy nyelvi modellek működési elvébe, valamint osztálytermi használatuk lehetőségeibe, felvillantva a vibe-kódolás világának legfrissebb tapasztalatait. A workshop zárógondolataként Prievara Tibor kihangsúlyozta az oktatásban dolgozók edukálásának és a mesterséges intelligencia oktatási használatát bemutató módszertani továbbképzések kiemelt jelentőségét.
A Szegedi Tudományegyetem megújult oktatási platformján elérhető workshopsorozat utolsó alkalmára decemberben kerül sor, melyen Kocsis Lilla, az Oktatásfejlesztési Iroda vezetője, a GTK oktatója és a Coursera for SZTE program egyik működtetője a Coursera felületén elérhető, hallgatói fejlődést segítő okos funkciókkal fogja megismertetni az érdeklődőket.
A Szegedi Tudományegyetem Tanulmányi és Vizsgaszabályzatának mesterséges intelligenciával kapcsolatos kiegészítéséről korábban itt írtunk.
Kép forrása: Pixabay