SZTE Digitális jövő

skills

Fókuszban a hallgatói és dolgozói kompetenciafejlesztés

Fókuszban a hallgatói és dolgozói kompetenciafejlesztés

2024. június 27.
2 perc

Április közepén zárult az RRF 2.1.2 Komplex digitális modellváltás – intelligens fokozatváltás projekt keretein belül február hónapban meghirdetett, egyetemi kurzusok készségfejlesztésre irányuló, digitális tananyag egységeinek kidolgozását célzó tananyagfejlesztési pályázat értékelése. A pályázat eredményeképpen 27 oktató kezdte meg rövid (2–6x45 perc feldolgozási idejű) digitális tananyagok fejlesztési munkáit.

A különböző kurzusokba beépülő, az egyetemi hallgatók digitális, tudománykommunikációs, környezetvédelmi, KFI és innovációmenedzsment, valamint irányítási készségeit fejlesztő, vagy önállóan, dolgozói képzésként meghirdetendő oktatóanyagok szerkesztése és kidolgozása augusztusra fejeződik be. A hallgatóknak készülő tananyagok hasznosítása már az őszi félévben megkezdődik, míg a dolgozók számára fejlesztett rövid online kurzusok meghirdetése szintén az őszi hónapokra várható.

A tananyagfejlesztési pályázat célja egyrészt a szemléletváltás és szemléletformálás, az oktatói közösség támogatása a digitális kurzusfejlesztési folyamatokban, az egyetemi munkatársak digitális kompetenciáinak fejlesztése, másrészt a hallgatók transzverzális, tudománykommunikációs, az intelligens szakosodáshoz, valamint a szakmai ismeretekhez kapcsolódó digitális készségeinek fejlesztése.

A tananyagok olyan témákat ölelnek fel, mint a kutatás alapú tanulás, a szóbeli tudományos előadás gyakorlata, az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendelete, a büntetőjogi jogesetmegoldás mesterséges intelligenciával, az étrendkiegészítők online mellékhatás-bejelentése, a globális légköri problémák, a mérnöki gondolkodás és készségek fejlesztése, a gamifikáció az oktatásban, vagy a digitális eszközök segítségével történő választási elemzés. Az egyetemi munkatársak ősztől excel ismereteik és a Power BI használata terén, a könyvtári repozitóriumok, a tudománymetriai adatbázisok vagy az Open Access publikálás témájában fejleszthetik kompetenciáikat, de a pályázatnak köszönhetően elérhetővé válnak olyan oktatóanyagok is, melyek a fenntarthatóság, a szabad szoftverekkel történő interaktív e-learning tananyagfejlesztés, vagy a felnőttképzési irányítás és adminisztráció témaköreivel fognak foglalkozni.